(24/8) Mitt första inlägg!


Hej och välkommen till min nya blogg! (Ursäkta för den supersöta vinkande katten... men ledsen - jag kunde inte motstå.....den var bara FÖR söt för att inte sitta här och vinka....) Jag börjar nu en blogg för jag känner många gånger att jag vill "skriva av mig" lite. Få ut tankar och känslor och så. Idéer.... och få feed back. Kanske få nya kontakter. Vem vet. I första hand skriver jag för min egen del men om någon läser så är ju det också jättekul! Skriv gärna en liten kommentar om du vill! Men i första hand är min tanke att istället ha tusen tankar symboliskt utspridda över ett golv får jag dem prydligt uppradade i skriftlig form.

Det här är lite spännande för mig. Och jag vet inte om några människor kommer att vara intresserade av att läsa.

Så, vem är jag då? Jag kallar mig här för Lucy Moran (efter en rolig karaktär i min favoritserie....) och är 23 år. Jag har älskar film (riktigt besatt faktiskt) och att fota. De är mina stora intressen men det är inte alltid jag orkar fota så mycket. Och det konstiga med mitt filmintresse är att jag läser väldigt mycket om film men hinner/orkar inte se på film så mycket (jag har dyslexi och då det kan vara väldigt jobbigt att se en film för första gången). Så jag och en kompis kan prata om en film och snart säger jag "nej, jag har faktiskt inte SETT den...". Så kan det vara ibland. Därför får den här bloggen bli ett utlopp för mitt filmintresse, eftersom jag aldrig kan prata nog om filmer!

Jag tycker alltid det är svårt att presentera sig och visa på vem man är så istället skriver jag lite vad jag älskar: Les Miserables (musikalen), chokladdoppade jordnötter, sommar, Spainen, spanska (som desperat vill lära mig bättre), hallon, fläder, ananas, Ferrero Rocher-choklad, inredning, katter, Egypten, regn, riktigt krispiga pommes frites, brasor, sudoku, nöjesfält (jag kan vara riktigt barnslig vid tillfällen), berg-och-dal-banor, att ta bilder, resa, köra bil (jag bara älskar det, jag vet inte varför) och framför allt - den fantastiske Viggo Mortensen. Jag tar så klart senare upp om mina favoritfilmer, -serier och -böcker. Det kommer det massor av, tro mig...


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0