(26/8) Under the Sand



Just nu är jag så otroligt sugen på att se "Under the Sand" med Charlotte Rampling. Hon har blivit lite av en personlig favorit. Jag såg henne i "Swimming Pool" för några år sedan och har efter det försökt få tag i många av hennes filmer på dvd. Nu har jag äntligen fått tag i "Under the Sand" eller "Sous le sable", som den heter på franska men jag har bara inte haft tid att se den än.

Eller snarare.... jag har sett några minuter nånstans i början och jag gillade verkligen det lilla jag såg. Så jag längtar verkligen till när jag ska ha tid och sitta ner och verkligen njuta av denna film.



Dessutom är filmen regisserad av François Ozon, vars filmer jag helt enkelt avgudar. Han och Rampling har sammarbetat på flera filmer; "Under the Sand" och även ovannämnda "Swimming Pool" men också en nyare film "Angel", baserad på en bok av Elizabeth Taylor, som jag också hemskt gärna vill se snart.

Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0