(25/10) Sjuka saker....

Jag gick ur svenska kyrkan häromdagen och för mig kunde det inte ske fort nog..... Och med tanke på att man måste skatta ett år till om man går ur efter 1 november gjorde verkligen att jag satte fart! 

Nu tycker jag det är så otroligt skönt att vara ute ur den där..... sjuka.... jag vet inte vad jag skulle vilja kalla det.... Varför ska jag vara med i den idiotiska företeelse som kyrkan är? Jag har inte ens gått med av min egen vilja och ändå har de tagit massor av mina pengar varje år sedan jag blev myndig. Vilket jävla sjukt system! Men lönsamt för dem....

Fanimej att jag ska stödja en organisation med de mest uråldriga värderingar man kan tänka sig. Och de förespråkar att Jesus fick lida för våra synder..... Vilka synder? Jag anser att det inte finns några synder alls. Allt går ut på att få människor att känna sig skyldiga. Som att folk skulle bli bättre människor av att känna skuld. Det är tvärtemot. Man utvecklas inte av höra att man hela tiden gör fel. Jag blir bara så arg på hela systemet. Gör som jag gjorde - gå ur kyrkan!

På tal om idiotiska saker. Jag byter ämne totalt, det är så klart långt ifrån så allvarligt som religion, men ändå idiotiskt. TV-avgiften. Denna bisarra avgift som gör att vi finansierar SVT:s programutbud. Vi betalar för ett enda företags kanaler - och det heter ändå TV-AVGIFT. Äger man en TV som inte är magasinerad ska man betala masssor med pengar (till ETT företags tv-kanaler).

Även om man äger en TV och bara ser DVD på den så måste man betala. Står TV:n i ett rum annat än ett förråd så måste man betala. Ser man på TV i datorn måste man betala. Och avgiften gynnar bara SVT. Jag tycker det är så otroligt sjukt....

Och så det värsta av allt - de sänder en reklam där de TACKAR för att vi betalar tv-avgiften! Som att det är mitt val. De kommer ju hem till folk och spionerar för att ta reda på om man har en tv.

Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0