(12/11) The Road på bio i januari!!!!!!!


IGÅR FICK JAG ÄNTLIGEN REDA PÅ DET!!!!!
 

Att
och när The Road har biopremiär i Sverige!!!!!!!!!!!!! Yeeeeeeeeeeyyyyyy!!!! Jag har gått in på SF regelbundet och kollat.... och väntat..... och hoppats..... men nu är det klart!!!!!!!!!!!!!! 22 JANUARI!!!!!!! YEY! Jag var inte ens säker på om den skulle komma på svensk bio överhuvudtaget! Gud vad lycklig det gjorde mig!!! Här är sidan på SF.



Först ska jag se filmen själv. Jag får sitta där med mitt 10-pack näsdukspaket och inget får distrahera mig. Jag ska ta in alla scener och all musik och all dramatik och allt foto och alla känslor för första gången. Jag får aldrig uppleva den erfarheten igen - så det gäller att ta vara på det. Gud, jag kommer väl börja storböla när jag de kommer till stranden för då nån gång borde ju The Beach börja spelas. Herregud, vad vacker den är! 

Sen går jag på den igen och tar jag kanske med mig Kim. Och en annan gång vill pappa se den. Det här kommer bli så kul!

Jag har ofta tänkt så förut - att det är svårt att ta in nånting väldigt stort väldigt fort. Det får mig att tänka på en historia jag hörde nånstans ifrån om en munk eller nåt liknande som flugit en lång sträcka över jorden och inte kände sig...... komplett när han kom fram. Han kände tydligen av att de var onormalt för honom att ta sig så långt bort på så kort tid. Så han satt - tror jag - i flera dagar på flygplatsen efter han kommit fram och mediterade innan han kände sig klar att kunna börja sitt äventyr dit han var på väg. Han behövde väl.... komma ikapp med sig själv.

Så har jag själv känt när jag har flugit nånstans. Att det är lite onaturligt att färdas så fort. "Imorse var jag i Sverige och nu är jag på andra sidan jordklotet och ska fortsätta samma dag här". Det är ju förstås lite underligt, men jag har bara sett det som något positivt än så länge.

Så med The Road jag skulle vilja se en scen i taget och backa den och njuta igen innan jag kan ta nästa. Njuta av själva scenen, och så Viggo och allt. För första gången man ser en film kommer aldrig tillbaka. Men det går ju inte att backa en film på bio så jag får helt enkelt ta det lugnt och njuta så gott det går.

När trailern kom i somras hade jag planerat att vänta med att se trailern eller kanske inte se den alls. Men jag kunde bara hålla mig en knapp timme innan jag såg den...... Jag tvungen att se bara några sekunder i taget och komma ihåg att verkligen andas så jag inte skulle behöva åka till akuten p.g.a. andningsproblem!

När de 5 scenerna från filmen kom i september såg jag alla efter varann och skakade den närmaste timmen efteråt - så jag vet inte hur jag ska klara av hela filmen i ett svep........

Så nu är det bara att räkna ner dagarna!!!





Och som jag tidigare har berättat så kommer filmen till de amerikanska biograferna redan i november. Jag räknar ner till det också: 



Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0