(18/10) Idioti

Den senaste veckan har Sverigedemokraterna diskuterats mer än vanligt. Jag tycker det är väldigt skrämmande när t.ex. tv 4-nyheterna visade ett inslag hur deras partiledare hade en presskonferens och står vid podiet och talar. Alla i publiken ser löjligt normala ut och alla är helt neutrala. Som om de vore ett vanligt parti!

Tydligen ska partiet satsa 19 miljoner, tror jag, på att komma in i riksdagen i nästa val. Tydligen är det mycket mer än de flesta partier. De kämpar som attan just nu för att de är nära sitt mål (tja.... - eller delmål.... vem vet vad de skulle ha för nya långsiktiga mål och lömska planer för Sverige om de kom in i riksdagen....?). 

Så rösta på vem som helst utom Sverigedemkraterna i 2010-valet!!! Det är så viktigt att alla andra röstar! För desto fler röster de andra partierna får - desto mindre får SD. De som inte brukar bry sig om att rösta av olika anledningar - rösta!!! Varje röst på andra partier behövs, så att inte SD får de 4 procenten de behöver och får makten de suktar efter i riksdagen. Men om de nu kommer in efter valet - vilket annat parti skulle vilja samarbeta med dem? Jag hoppas verkligen ingen vill det.

Tyvärr har ju partiet redan passerat 4%-strecket i många opinionsmätningar. Det ger mig väldiga obehagskänslor. Men.... vi måste tänka positivt.

Jag läste "Antisemitismen ökar i Sverige" i Sydsvenskan. Här är ett utdrag: "Inte ens under antisemitismens storhetstid på 30- och i början av 40-talet inträffade så många angrepp som inträffar idag i vårt land – såväl verbalt kränkande som fysiskt hotande."

Jag läste om de övriga nationalistiska partierna. Det är väldigt störande. Jag skulle inte kunna gå in på deras egna webbplatser, det skulle vara för obehagligt. På mer neutrala sidor läser jag hur dessa "människor" är genuint oroade för hur den vita rasen kommer dö ut. Herregud.... Jag kan inte förstå hur någon nånsin har kunnat hävda att en ras är bättre än den andra. Men bevisligen har ju någon sjuk forskare inom rasbiologin någon gång ansett det.

Men tillbaka till nutidens Sverige. Jag tycker inte de övriga, större partierna tar ställning tillräckligt mot SD. Folket skulle inte se dem som smutskastare om de gjorde det - bara auktoriteter att visar på var skåpet ska stå. Och i media hör vi inte heller tillräckligt med ställningstagande mot SD och de liktänkande. Med allt dravel som skrivs om i media.... ta upp lite mer viktiga saker istället! Och ta ställning istället för att höja den eviga objektiviteten till skyarna.

Med alla problem Sverige har så är det ju så mycket som behövs åtgärdas. Men jag tycker ändå att det absolut SISTA vi behöver är att Sverigedemokraterna får MER makt.

Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0