(7/10) HoV på fredag!!!


På fredag kommer en av Viggo Mortensens bästa filmer på tv, A History of Violence! Den börjar först kl. 00.25 (natten mellan fredag och lördag) i SVT1, men tro mig, den är VÄLDIGT sevärd. Viggo sa själv (år 2005) att filmen var den bästa han hade gjort.

Filmen är ett måste om man är ett drama-freak som jag är! Det är en långsamtgående, känslosam och vacker historia om Tom Stall och hans familj, som lever ett stilla liv i en småstad i centrala USA. Han är lyckligt gift med sin fru och de har två barn.

En dag kommer två män in på restaurangen som Tom Stall äger. De verkar lite skumma och snart är det uppenbart att de ska råna restaurangen. När de attackerar en servitris försöker Tom försvara sig och de andra så gott han kan och..... jag ska kanske inte berätta mer om vad som händer..... Rånet leder i alla fall till att en hel del saker nystas upp och det blir svåra beslut att tas av alla inblandade.

I rollerna ser vi Viggo Mortensen (så klart....), Maria Bello, Ed Harris och William Hurt. David Cronenberg har regisserat.

Jag rekommenderar verkligen den här filmen. Puss!


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0