(2/10) Regn



Jag älskar när det regnar mot mitt fönsterbleck. Det låter så vackert. Det påminner mig alltid om när jag sov i husvagn på sommaren när jag var liten och att det var så mysigt. Senare flyttade vi till ett nytt hus och i mitt sovrum hade jag snedtak med ett takfönster och jag kunde höra samma ljud med regnet som smattrade mot rutan. Och nu låter det likadant i min lägenhet när regnet smattrar mot fönsterblecket.

Det gjorde det igår, eller nästan haglade lät det som. Det var stunder då jag nästan störde mig på regnet för att det lät så mycket och andra stunder började regnet avta och jag tänkte: ”är det allt du har att komma med?”. Jag liksom hejade PÅ regnet.... konstigt....

Jag älskar när det regnar. Och visst är det underbart att bada när det regnar på sommaren?



Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0