(11/9) 11 september

11 september. 8 år sedan WTC-attackerna. Tänk att det har gått 8 år redan... 



Jag kommer ihåg hur jag hade kommit hem från skolan och mamma och pappa var i Stockholm men min bror var hemma. Min mormor ringde och sa att jag skulle sätta på tv-n och att det var något med New York. Det var svårt att förstå vad hon menade. Så jag såg på tv-n och alla kanalerna handlade nog om det då. Jag tror båda tornen hade träffats vid det laget. Jag kommer ihåg att jag ringde mamma i Sthlm och berättade. Jag tror inte jag fattade den dagen hur stort detta skulle bli. Jag kommer ihåg att jag hade en jättejobbig läxa - jag tror jag var tvungen att skriva en uppsats om ryska revolutionen eller nåt sånt, så jag hann knappt hänga med på nyheterna. Dagen efter pratade vi bara om WTC i skolan och de andra trodde att vi skulle ha sluppit göra uppgiften pga allt med nyheterna. 

Det var också lite konstigt för mig för vi hade varit uppe i ett av tornen våren innan, bara ett halvår innan. Det var kväll och vi såg fyverkerier nere på södra Manhattan. Det var jättevackert. Och 11 september var det säkert också en massa andra turister som ville åka upp i tornen och bara se på utsikten....


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0