(13/9) Filmkemi

Nu kommer inlägget jag har pratat länge om att lägga ut. Jag har försökt undersöka vad som gör bra filmkemi, så att säga. Hur bra två skådespelare komplettera varandra. Jag har bara visat på det här nedan med kärlekspar, även om det så klart finns bra och dålig kemi i alla olika förhållanden på film.

Jag har försökt att hitta bilder där kemin.... syns lite grann i bilderna. Men titta inte bara på bilderna utan tänk efter hur paret agerar i hela filmen.


Här kommer en fantastisk film, The American President med ett fantastiskt filmpar i huvudrollerna. En recension i Aftonbladet skrev en gång att det slår gnistor mellan Anette Bening och Michael Douglas. Jag håller verkligen med.


Dougray Scott och Drew Barrymore i Ever After.


Meryl Streep och Clint Eastwood i The Bridges of Madison County var också helt fantastiska ihop tycker jag.


Kate Winslet och Jack Black i The Holiday hade också något speciellt.


Katherine Heigl och Jeffrey Dean Morgan lyste verkligen upp tv-rutan i Grey's Anatomy.


Och medan jag tar upp Grey's måste jag ju också nämna Ellen Pompeo och Patrick Dempsey som är helt fantastiska ihop.


Och när jag pratar om filmkemi måste man ju självklart ta upp Ryan Gosling och Rachel McAdams i The Notebook. Wow.


Vad sägs om Dirty Dancing? Patrick Swayze och Jennifer Grey.


Här har vi Sandra Bullock och Bill Pullman i Medan du sov. Väldigt gulliga tillsammans.


Självklart måste jag ta upp Engelska patienten också. Ralph Fiennes och Kristin Scott Thomas är otroliga ihop! Speciellt den här scenen. Han är så väldigt kär i henne och hon är gift och vågar knappt se honom i ögonen.


Drew Barrymore och Adam Sandler gör sig bra tillsammans i både The Wedding Singer och 50 First Dates.


Hugh Grant och Julia Roberts i Notting Hill är jag lite tveksam till. Filmen är ju förstås väldigt bra men har de bra kemi ihop?


Vad tycker du?
Vilka mer filmpar finns det med bra kemi mellan dem?
Är det någon av mina som inte passar in?
Vad gör att två människor har bra kemi på film?
Vilka filmpar har haft dålig kemi ihop?

Skriv gärna vad du har för åsikt!


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0