(16/9) Hollywoodfruarna i tv3


Såg du det nya programmet om de svenska hollywoodfruarna? Jag såg det och jag vet inte vad jag ska säga. Anna Anka är heter den mest patetiska av de tre hemmafruarna. Allt hon säger och gör fick mig att gapa. Hon hade de sjukaste värderingarna nånsin! Jag tyckte verkligen synd om människan. Hon har dyra smycken men ingen egen vilja. Dessutom är hon 37 år men ser ut att kunna vara 57 år.

Jag har länge funderat om man faktiskt kan bli lycklig om man har mycket pengar. Det verkar ju onekligen som om alla som är rika är olyckliga. Eller? Det finns nog några som är lyckliga, det är klart. Men jag vet bara att jag skulle dö om jag levde som kvinnorna i tv3-programmet.

Folk kanske borde se programmet och se det som ett skrämmande exempel på hur man INTE ska vara. Jag tycker synd om dem.

Och då börjar jag fundera på vad som gör hollywoodkvinnor till att bli på det där viset, blonda, och ytliga och alla likadana. Och alla har likadana hem. Herregud vad tråkigt. Det måste ju vara grupptrycket. Man ska alltså hålla sig borta från Los Angeles. Men det stämmer ju inte helt - det är klart det finns många människor där som tänker som oss vanliga dödliga. Men det är klart man också formas att tycka som andra i den stad man bor i. Och i Los Angeles är ju speciellt.

Hade jag mycket pengar skulle jag spara det mesta. Och så skulle jag resa mycket och uppleva saker. Jag skulle unna mig nyttig mat och vindruvor varje gång jag handlar. Jag skulle bo i en fin, liten, mysig, gammeldags inredd lägenhet i en stad där jag verkligen trivs. Och inreda den med billiga prylar och få det hela till min stil. Massor av lyktor!

Vad tycker du? Kan man ha lycka OCH pengar?


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0