(20/9) GårDAGEN = kulturNATTEN

Igår var jag ute med min kompis, min älskade Kim! Vi var på Kulturnatten och vi hade så fantastiskt kul. Vi åt jättegod mat och gick omkring och insöp den underbara atmosfären med så många människor ute på gatorna hela kvällen.


Invigningen. Först läggs marschaller ut över hela ån.


Sedan hissade de upp månen som symbol för kulturnatten.


Marschallerna på ån senare på kvällen.


Kim och jag behövde en paus efter alla våra upptåg så vi vilade i konserthuset.


Vi hann med mycket!
Vi såg kulturnattens invigning, åt brända mandlar (obligatoriskt), gick på en söt utställning om ungdomar på slottet (där vi också spelade Memory - Kim vann så klart båda gångerna....), fotade och åt vindruvor i Turbinhuset, gick en halv tipspromenad från konstmuséet, såg gymnasieelevers dansföreställning + äldre folk prova tango och merengue i konserthuset, lyssnade på en hel del medeltidsmusik och såg orcher, alver och massa andra utklädda typer (och många poliser).

Men bäst av allt, som vanligt, GYCKLARNA..... Aaaah, gycklarna.... De fantastiska gycklarna som underhöll oss så oerhört och aldrig gör en besviken. Gud.... alltså! LOL.....




Gycklarna.


Gycklarna gjorde som vanligt sina fantastiska eldkonster av alla olika slag och sen hoppade två av dem i ån precis när fyrverkerierna startade! Jag har inte mycket foton för jag filmade mest.

Sen åkte jag och Kim till en mack och köpte korv och åt i bilen med lite Fanta Exotic och myste med lite musik. Perfekt dag. Tack, Kim.

Idag ska Kim iväg på kryssning *avundssjuk* och jag blir alldeles ensam igen..... Hmmmm..... det här blir inte bra.... jag kommer sakna henne. Men ha det så kul, älskling! Njut för mig också!


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0