(26/4) Åh, dessa dumma gubbstruttar........

Nån som såg ett Uppdrag granskning härom veckan, om de hemska typerna som tycker det är helt okej att slå barn? Åh vad arg de gjorde mig! Programmet handlade om olika tillfällen barn eller ungdomar har provocerat lärare, rektorer eller äldre människor och de vuxna har svarat med att använda knytnävarna. Eller handflatan, som vissa av dem sa. Javisst - som om det skulle göra allt okej......

Men i alla fall, det sjuka är hur en 70-åring kan slå en tonåring och hundratals pensionärer dyker upp till hans rättegång och HEJAR PÅ den idioten..... Jag menar.... hur är de funtade??? De sa nåt i stil med att ungdomar har för lite respekt för äldre.

Nu kommer jag till min egentliga poäng. VARFÖR ska man ha respekt för de äldre? Varför ska de principiellt ha mer respekt än alla andra? Jag säger snarare att man borde ha lika mycket respekt för alla – underförstått att personen i fråga FÖRTJÄNAR din respekt.

Att respektera de äldre är sån där propaganda man intalats hela livet, sedan generationer tillbaka. Hjärntvätt med andra ord. Och oftast kommer ju just den här propagandan från de äldre.... Det säger väl allt.

Om något, så borde man väl snarare respektera de ungdomar som visar på hög moral – hellre än de äldre människor som visar på samma höga moral. Ungdomarna har ju haft mycket färre år på sig, än den äldre, att utvecklas till den person den är idag.

Behöver något nötas in i hjärnan med propaganda är det oftast inte naturligt i alla fall. Och då ska man inte tillåta folk att hjärntvätta barnen - utan säga ifrån.

FÖRTJÄNA min respekt – så ska du få den.
Och ett tips (behövs tydligen för de trögfattade); du får knappast min respekt genom att misshandla slumpmässiga minderåriga du stöter på på stan.


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer
Postat av: Michaela - Gäst hos Gester i Brasilien

oj då, jag har inte vart här sedan du hade juldesign. vad snyggt det har blivit.

mycket bra inlägg! jag håller med dig till fullo!

Skrivet 2010-04-27 @ 03:20:02
Blogg- eller sajtadress: http://hosgester.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Hejsan :D, vad görs :)?

Skrivet 2010-04-27 @ 11:00:39
Blogg- eller sajtadress: http://controella.blogg.se/
Postat av: Jens

Tackar =)

Skrivet 2010-04-27 @ 12:29:07
Blogg- eller sajtadress: http://jhunt.blogg.se/
Postat av: julia

Ja såg de! Ja blev helt chockad när ja hörde att pensionärerna kom och skulle stötta den där gubben. han borde bli dömd utan tvekan.

Skrivet 2010-04-27 @ 20:20:35
Blogg- eller sajtadress: http://bloggtroll.blogg.se/
Postat av: Kisse

Jag håller helt med, jag är för den 2000 talets jämställdhet, att unga som gamla ska behandlas lika!

Skrivet 2010-04-27 @ 21:31:37
Blogg- eller sajtadress: http://kissesnails.blogg.se/

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0