(6/2) Att blogga!



Vad betyder bloggande för mig (och för dig?)


Jag har bloggat sedan augusti (och läst andras bloggar även lite tidigare än det), och jag har påverkats en hel del av det, kan jag säga!



Nya tankar (känner du bloggare och bloggläsare igen dig i det här?):

- Jag tänker säkert 50 gånger om dagen – ”är det här något jag kan blogga om?”. Det måste ju betyda att man utvecklar hjärnan på ett eller annat sätt.

- Jag lägger mer märke till alla speciella dagar på året etc, allt från aids-dagar och FN:s tolerensdag till semmeldagen och kanelbullens dag. Nu på nyår tex, reflekterar alla över det gångna året. Det skulle jag aldrig ha tänkt tanken på att göra förra nyåret....

- Du som själv bloggar håller säkert med mig om att det är jättekul med alla nya kontakter man får! Det är jättekul att ha kontakt med tex. Linda, Shamz, Angelica, Madicken och Immanuel.

- Man läser mycket mer varje dag än jag gjorde tidigare – kan ju bara vara positivt för mig som har dyslexi. Dessutom SKRIVER jag ju mycket mer. Jag som inte har pluggat på en massa år har nyligen insett att jag nästan bara använder pennor nuförtiden när jag gör sudoku och skriver på kuponger på ICA! I datorn skrev jag heller inte så mycket innan jag började blogga.

- Jag har lärt mig massor av saker om datorer och html- och css-koder ska vi inte tala om! Jag kunde knappt något om sånt förut.

- En av de ”största plussen” med bloggandet för mig är att få hålla på med design! Jag älskar design och layout och har gjort det hela livet. Det finns nog inget som är så roligt som att redigera foton och film. För ett år sedan hade jag ingen anledning att tex redigera foton. Det känns som jag får använding för den kreativa hjärnhalvan för första gången på länge. Och i en blogg har jag egentligen inga hinder för min kreativitet. Jag kan arbeta med färger, mönster, text, typsnitt, bilder, video, musik och en massa såna saker. Jämför det till exempel med Twitter, som mest bygger på att begränsas. Tänk på att aldrig begränsa dig i din egen blogg! Det finns ingen anledning att nånsin begränsa sig!

- Så många bloggare skriver en hel del fototips och alla tusentals snygga bilder man ser gör ju att man får ett bättre ”foto-öga”, perfekt för mig som läste foto i skolan men inte alltid har så mycket inspiration och lust att fota som jag önskade att jag hade.

- Den största förändringen för mig måste dock vara att få kommentarer som gör mig då glad varje dag! Finns det något annat så positivt som kommentarerna med att blogga??? Nej, kommentarerna är det bästa! Det håller nog alla bloggare med om! Tänk vad fantastiskt att det finns några få människor som har faktiskt har intresse att läsa vad jag har att skriva och visa upp! Och dessutom få kommentarer på det jag skriver om! Människor som har synpunkter! På vad JAG HAR SKRIVIT! Det är helt underbart!


Bloggar du? Känner du igen dig i något av det här? Vad har du gjort och tänkt annorlunda sedan du började blogga? Hur har det förändrat dig? Kommentera gärna (mer än gärna.... jag älskar ju det! Haha...)!!!

Så en stor puss till dig som läser min blogg eller skriver en egen intressant blogg som jag kanske följer!


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer
Postat av: Laila

Haha :) Jag vet inte riktigt än, ska äta frukost iaf :p Själv då sötnos? =)

Skrivet 2010-02-07 @ 11:28:37
Blogg- eller sajtadress: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hihi tack! :) hur är det idag? :)

Skrivet 2010-02-07 @ 13:47:23
Postat av: shamz

jag håller med dig till 100% :D man går runt och tänker "oj, det där kan jag blogga om" haha och man får nya vänner också, ääälskar kommentarer haha jag skulle knarka kommentarer om det var en drog xD



HA EN UNDERBAR SÖNDAG GUMMAN!

kram

Skrivet 2010-02-07 @ 14:48:00
Blogg- eller sajtadress: http://shamz.blogg.se/

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0