(8/1) Så arg

För några dagar sedan fick jag en sån där tung, gigantisk Ellos-katalog som damp ner så hårt genom brevinkastet att min brevkorg som hänger på dörren gick sönder. Ska det behöva vara så himla jobbigt att fatta? Jag vill inte ha reklam! Det står det på dörren!

Jag är arg nu, men jag vet att just den här katalogen var adresserad till mig och då måste de ju dela ut den, men ändå! Jag köper några kläder från Ellos i somras och de tar för givet att jag vill ha deras gigantiska katalog i evigheter! Jag har aldrig valt att få hem den! Jag skulle aldrig ta emot en så stor PAPPERSkatalog när alla kläder finns mycket bättre sorterat på nätet.

Det fanns inte hellre någon valmöjlighet på Ellos hemsida att ta bort katalogutskicken... Idiotiskt.... Jag fick maila dem och de avregistrerade mig på nåt sätt. Tur det. Men kom igen... vad krångligt och onödigt allt ska vara!

Jag skulle vilja samla all skräppost och sätta ihop en egen sån här skräppost-pansarvagn och ta mig in på Ellos kontor med den och se vad DE skulle tycka... De kanske också skulle bli lite småsura...





Men ärligt talat - du har väl en "Ingen reklam"-skylt på dörren? Annars tycker jag du borde skaffa det. Det är helt onödigt att få hem reklam i brevlådan.

All info i alla de kampanjtidningarna finns lika lätt på webben. Maxi, Willys, ÖoB, Jysk, Lagerhaus, Rusta, Lidl, Clas Ohlson, Cdon, Ginza, Discshop, Megastore, Dustin, OnOff, Expert, Siba, El-Giganten och många andra företag har alla digitala flygblad eller kampanjtidningar online. Mataffärerna har även de lokala erbjudanden online. Många av företagen har också e-mail de skickar ut varje gång det kommer nya erbjudanden.

Visa att det är konsumenterna som bestämmer! Säg nej till papparsreklam!



Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0