(30/12) Farväl....




Nu är det tyvärr dags att säga farväl till kanske det bästa med hela året.... julmaten. Jag brukar inte njuta av den SÅ HÄR mycket somjag gjorde i år, men den var så makalöst god! Jag var helt salig och njöt av varje tugga.

Du som plockar här och där av 30 olika maträtter på julbordet vet nog inte vad jag pratar om, för jag äter BARA fyra saker varje jul. Äter du samma grejer så kommer du också bli lika chockad av hur gott det smakar.


Det här äter jag:

- julskinka,
- små delikatessköttbullar (viktigt att det är just dem, de ska vara välstekta men hela tiden på svag värme så de blir färdiga inuti också),
- rödbetssallad (inget färdigköpt här inte - det tog mig 3-4 timmar att hacka och blanda hela rödbetssalladen men det var det värt - tro mig!),
- senap ("stark och grovkornig" ska det vara - annars är det ingen idé)


Bäst är att ta alla 4 i samma tugga. Då dör man! Fast jag dör bara av att titta på den här bilden...




Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0