(7/11) Night



Jag beställde "Night" av Elie Wiesel för några dagar sen och jag kan inte vänta på att få hem den i brevlådan. Här nedan är hela triologin samlad.




Jag köper nog de också om jag fastnar för Night. Såg du Oprah-avsnittet då Wiesel och Oprah var på Auschwitz? Jag tyckte det programmet var så bra. Jag önskar det gick att få tag i. 

Jag läser mycket om andra världskriget och förintelsen och det är som att jag läser mer desto hemskare ämnet är. Konstigt men så är det. När jag t.ex. ofta kollade i såna där film-rea-lådor på stormarknaderna förr, kunde jag tycka att krigsfilmerna såg ointressanta ut, men jag blev plötsligt intresserad när jag såg att de handlade om just andra världskriget. Nån som känner igen det här? Snart kommer ett nytt inlägg med mer om detta.

Här är i alla fall Elie Wiesel på den förmodligen mest kända bilden i andra världskriget-sammanhang. Bilden togs den 16 april 1945 i Buchenwalds koncentrationsläger, fem dagar efter att de allierade hade tagit sig till lägret. Ni ser Elie Wiesel inringad.



Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0