(4/3) Center Stage!

Har du sett den helt underbara dansfilmen Center Stage? Jag ÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR den!!!!



Den handlar om ett gäng ballettdansörer på en skola i New York.

Filmen är otroligt bra med både alla danser och dramatiken med alla dansarna på skolan. Jag kan knappt fatta hur många ämnen den tar upp fast den bara har en vanlig långfilmslängd. Kärlek, killar som bara utnyttjar tjejer, ätstörningar, avundssjuka, pushiga föräldrar, dansare som inte tar vara på sina talanger, kärleksintriger mellan lärarna, att välja mellan en danskarriär och college osv osv. 



Finalen av filmen är HELT otrolig (som i de flesta dansfilmer, när man tänker efter). Och det är så bra musik, som passar utmärkt till danserna. Michael Jacksons The Way You Make Me Feel och Jamiroquai m.m. och allt passar så otroligt snyggt in! Jody är tjejen som spelar huvudrollen i numret och killarna heter Cooper (blont hår) och Charlie (brunt hår). Det är lite som en kärlekstriangel.



Se den bästa av finalens danser här nedan. Och NJUT!!!

Efter 1.00 minut
är det så snyggt när Cooper drar av Jody hennes klänning, gud vad snyggt det är! 
Och jag älskar danssekvensen vid 8.10 EXTRA MYCKET!!!!!

Gud jag låter ju riktigt galen! Men det är bara för att danserna är så jävla bra!!!!!

JAG BER DIG PÅ MINA BARA KNÄN - SE PÅ DEN HÄR VIDEON! DE DANSAR SÅ JÄKLA FINT!!!



Det är såklart bättre att se dansen i widescreen - men de som jag hittade i widescreen hade inte med allra första början.

Här nedan är fler dansscener från filmen för den som är intresserad.

Ballettskolans elever får egentligen inte gå några danskurser förutom på skolan men ändå går huvudpersonen Jody en gång till en privat dansskola. Hon får mycket roligare än hon hade trott och blir förvånad att träffa på Cooper, som är en av ballettskolans unga lärare och som hon är lite småkär i. Här är klippen på danslektionen. De dansar så otroligt snyggt!



I första videon värmer de upp och i andra videon dansar först killarna själva och sen tjejerna. Gud vad snyggt det är! Kvaliteten är inte super så vi tar små fönster. Men vill du se större så klicka på fullskärm eller dubbelklicka för att se videon på YouTube.



Man ser verkligen hur roligt de har!

Här finns en till scen om du är intresserad. Här får vi se en del av Jodys repetition till finaldansen (som fanns ovan - i sista dansen, när Jody hade röd klänning). Cooper har sårat henne och hon tar ut sina agressioner på honom.



Mandy Moore gjorde en låt till filmen och vad som är extra kul är att dansaren som spelar den gulliga Charlie i filmen också dansar i musikvideon!



Här är musikvideon, som han dansar jättefint i.



Jag har sett Center Stage säkert 15 gånger och älskar den! Den är ett måste om du gillar dansfilmer. Rekommenderas starkt!



Har du sett filmen?
Skriv gärna vad du tycker!
Nån som blir sugen att se filmen?

Nyligen har det också kommit ut en uppföljare som jag längtar att se!


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer
Postat av: MATILDA SIMONETTE ♥

Vampyrer, finns dom? ja, vissa påstår det iaf. På min blogg kan du läsa mer om det och där det också finna länkar till "människor" som menar sig vara vampyrer på riktigt.



http://MatildaSimonette.blogg.se

Skrivet 2010-03-05 @ 04:24:20
Blogg- eller sajtadress: http://matildasimonette.blogg.se/
Postat av: simone

sV: Tack så hemskt mycket, vad snäll du är :D

Skrivet 2010-03-05 @ 14:17:06
Blogg- eller sajtadress: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej , vilken fin blogg du har :-)

följas via bloglovin ?

kram!

Skrivet 2010-03-05 @ 20:21:18
Blogg- eller sajtadress: http://elinsuundgren.blogg.se/

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0