(25/8) Paket

Annars så håller jag på att längta ihjäl mig efter några varor jag har beställt från brittiska Amazon! Visst är det underbart när man hämtar ett paket fullt med underhållande godsaker som är helt anpassade efter din egen smak? Jag fick tag i bl.a. två filmer ("What's Cooking?" och "Tortilla Soup") som jag har letat efter i åratal och så hittade jag dem för typ 4 pund styck! DET HÄR ÄR RIKTIG LYCKA.....  

Och En fisk som heter Wanda har jag länge letat efter i den svenska 2-discen (med en en-timmes dokumentär!) som är slut ÖVERALLT och tror du inte jag hittar den på Amazon med svensk text och allt..... för typ 3 pund? Jag blev så glad att jag fick gå iväg från datorn och hoppa omkring lite och anstränga mig för att inte skrika högt.....

Och så fick jag tag i en massa andra godbitar. "The Road" av Cormac McCarthy på engelska (som bekant ska bli film snart med min älskade Viggo Mortensen i huvudrollen) med Viggo på framsidan, också väldigt billig! Jag har redan läst den två gånger på svenska men jag vill läsa den på englska också. Tro mig, jag kommer tjata mycket framöver om The Road, både boken och filmen. Och jag säger bara LÄS DEN FÖR GUDS SKULL för den är HELT fantastisk.

Här är två posters från den kommande filmen:



ÄNNU MER OM THE ROAD:
Ett annat tips, om du gillar boken eller bara är intresserad av filmen - se INTE filmens trailer. Tro mig, TRAILERN har de försökt göra á la Armageddon eller Day After Tomorrow och så är inte alls FILMEN.... så p.g.a. denna dåliga trailer kommer fel personer se filmen på bio (action-freaks) och de människor som älskar känslosamma draman kommer att stanna hemma..... tyvärr. Men det får vi ta..... efter Oscarsgalan kommer den dock ha desto mer fans....

Jag återkommer med tips på bra saker från Amazon. Jag längtar verkligen av att få hem avin i brevlådan och få hämta hem alla dessa godsaker. Nu måste jag få lite mat i mig innan jag dör av hunger. Vi ses!

Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0