(15/4) Avatar-update!

I förrgår fick jag äntligen se Avatar i 3D! Åh vad bra den var! Fast det var den ju första gången också.... hihihi.... men jag tyckte den var mycket bättre nu än förra gången! Och det berodde inte på 3D:n, utan själva historien var mycket bättre andra gången. Och 3D:n var ju förstås också jättekul att njuta av!

Efter jag sett filmen förra gången tyckte jag att betyget var någonstans mellan 4 och 5, så jag tog 4. Hihihi.... jag är VÄLDIGT snål med mina filmbetyg! Därför är det så extra kul att dela ut höga poäng!



Jag tror jag gillade filmen ännu mer denna gång eftersom första gången jag såg den var jag så noga med att inte ha för höga förväntningar, pga. allt beröm filmen fått. Just förväntningar är livsfarligt för hur man uppfattar en film. Det gäller att inte ha förväntningar, för då tycker man ofta att filmen inte alls lever upp till allt snack om den.

Jag tror det är just därför filmer ofta har få höga betyg på IMDB precis när de kommit ut. Alla filmbesökarna är chockade över hur bra filmen är och det positiva ryktet sprids. Det resulterar ju så klart i många biobesökare. Ofta blir de besvikna för att de har hört FÖR mycket bra saker om filmer. Så långsamt går betyget på IMDB ner, inte för att filmen INTE ÄR BRA - utan bara INTE LIKA BRA SOM FÖRVÄNTAT.

Så gillar du en film - prata inte upp den FÖR mycket till dina vänner och familj.
En film som man inte hört NÅGOT rykte om, varken bra eller dåligt, kan man säkert bedöma rättvist redan första gången man ser den.

Gud vilken filmnörd jag är........ jag låter ju ganska patetisk... hahahaha..... men jag ÄLSKAR helt enkelt film och att recensera dem!

Men för att återgå till Avatar, jag tror jag njöt mer av filmen denna gång för jag var inte lika mycket.... "på min vakt" att inte bli besviken pga. förväntningarna. Filmen var verkligen värd en 5:a. Och för att jag ska dela ut en femma krävs att filmen ska kunna kallas ett "mästerverk" och det kan absolut Avatar!




UPDATE: Alla mina inlägg om Avatar:
(8/1) Ska man...? Verkligen?
(9/2) ÄNTLIGEN!
(15/2) Svar på min egen fråga!
(13/4) Äntligen! 3D!!!!
(15/4) Avatar-update!
(22/4) Åh vad jag älskar Avatar!

Related Posts with Thumbnails

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh jag har faktiskt inte sätt Avatar, såg bara halva sedan sommnade jag men vill verkligen se om den! :)

Vilken är din favoritfilm rent allmänt då? :)

Skrivet 2011-07-17 @ 16:23:31
Blogg- eller sajtadress: http://robinhoods.se

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0