(30/11) "Mathemagic"



Det här är Arthur Benjamin och han kallar sig en "mathemagician", eftersom han har sån otrolig fallenhet för matematik och huvudräkning att det liknar magi. Hela hans publik häpnar och det gör även jag när jag ser videon nedan. 

(För övrigt, denna video är inbäddad från TED Talks, och jag själv blev positivt överraskad av att de erbjuder nerladdning av deras klipp. Behändigt och smart, speciellt eftersom TED ju har så många bra föredrag. Man kan även ladda ner tex. denna video med olika inbrända undertexter till sin hårddisk.)

Här nedan har jag valt svensk undertext som kan vara bra att ha för det är rätt många tal de räknar upp i klippet. Men det finns också andra språk eller så kan man ta bort texten helt.

Ta gärna en titt, han är otroligt duktig. Och kommentera gärna vad du tycker. =)




Länk till klippet.


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0