(18/12) Snö

Nu räcker det med snö! Jag har aldrig sagt att jag vill ha SÅ HÄR mycket!

I förrgår gick jag ut till bilen och satte på motorvärmaren så att inte bilen skulle ha ett två decimeter högt snölager på sig igår. Men problemet var att det hade börjat rinna ner som istappar från taket och blockerade bildörrarna när jag kom ut igår och ville köra iväg med bilen.

TILL SLUT lyckades jag få upp bagaget, letade bland mina inköpta varor efter något att få bort istapparna med. Det bästa jag hittade var en deo.... Så jag fick slå bort istapparna med den... (detta roade synnerligen min kompis Kim när jag berättade det för henne senare...) Jag fick inte slå för hårt och inte på själva bilen för att jag ville ju inte förstöra billacken. Jag lyckades faktiskt komma in till förarsätet men inte sätet bakom där jag hade lastat skräp som skulle till Återbruket. 

Sen åkte jag och vaccinerade mig mot svininfluensan och det gick jättebra. Det var inte en enda människa som stod i kö! Jag var lite smått chockad. 3-4... sköterskor var de väl, bara väntade och stod till förfogande för vaccineringarna. 

Jag gillar faktiskt att få sprutor lite grann för då får jag känna mig lite sjuk och.... "pecklig". Och säga med babyröst: "De STACK mig....." och se sårad ut.


Sen gick det äntligen att öppna den bakre bildörren med skräpet så jag åkte till Återbruket på väg till min älskade kompis Kim och hämtade sen upp henne. Det var hennes födelsedag så vi skulle ut och fira! Och vi hade jättekul! Hon hämtade ett jättefint halsband på posten. 

Och grattis igen, gumman!


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Jag tycker att Emanuel på www.snyggeman.blogg.se förtjänar en digital pepparkaka :)

Skrivet 2009-12-19 @ 19:10:12
Blogg- eller sajtadress: http://sebbebhc.blogg.se/

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0