(28/11) Curry

Igår hade jag kul hos mamma och pappa och vi såg Idol så klart. Jag och mamma sitter alltid på nålar när vi ser det numera, eftersom vi gillar alla som är kvar i tävlingen. Igår konstaterade vi att det aldrig brukar vara så här några andra år. Vi brukar alltid ha några favoriter. Nästan jämt. Första året hejade vi på Lorén och Daniel. Agnes var väl också ganska duktig, mamma hejade på Marcus Fagervall och jag hejade på Amanda Jenssen. Men i år har vi ingen som har varit så där mycket bättre än de andra. Vi hejar dock båda på Tove och Erik. Jag var nöjd med resultatet igår. Bara Tove och Erik är kvar! 

Mamma gjorde en jättegod kycklingrätt med zuccini, purjolök, creme fraiche, oregano och curry och potatis brevid. Det var JÄTTEGOTT!

Idag ska jag ut på bus med min underbara kompis Kim. Vi ska iväg lite utanför stan och gå på julmarknad. Yey!


Jag har inte hittat på något så roligt på länge så jag ser verkligen fram emot det! Och det alltid superkul att vara med Kim! Och jag läntar att köra av mig lite. Jag har inte haft så mycket tid att åka ut de senaste veckorna, så det ska bli kul att köra en längre sträcka.

På söndag är det tydligen skyltsöndag eller något på stan och det blir fyrverkerier och en massa annat skoj. Det kanske blir kul!


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0