(4/11) Calle Schulmans artikel

För några dagar sedan skrev Calle Schulman om hans flickväns missfall på Expressens hemsida. Här är en länk. Han är så klart väldigt upprörd för det här och jag håller absolut med honom om att det är synd hur nedtystade de blivande föräldrarna blir. Otroligt dumt egentligen. De blir nämligen uppmanade att inte berätta för någon annan anhörig om graviditeten innan de första 12 veckorna har passerat, just för risken för missfall. Jag visste inte att det var normen från sjukvården. Och jag blev chockad att höra att över 50 % av alla graviditeter resulterar i missfall. Det hade jag ingen aning om. Gud vad hemskt för föräldrarna. Det är bara så nedtystat så almänheten inte förstår hur vanligt det är. Jag håller absolut med Calle Schulman om att man inte ska vara så rädd för att känna sina egna känslor. Glädjen borde ju alltid kännas mer än sorgen.... eller?


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0