(25/11) Fördomarnas USA

Som du säkert har hört så har det skrivits en hel del om Adam Lamberts uppträdande på American Music Awards de senaste dagarna. Han kysste bl.a. en av de manliga dansarna.



Här har vi en artikel från Aftonbladet.

Underbare Trollhare har också flera inlägg om "hysterin" kring det här framträdandet.



Hysterien kring detta framträdandet är så otroligt löjlig och hela "bloggosfären" reagerar så klart (på hysterin - inte framträdandet). Med all rätta!

Men först - i somras:
Jag mår fortfarande illa av hur Bill O'Reilly i The O'Reilly Factor censurerade bilderna som kom ut under Adams tid i American Idol, där han på bilden kysste en annan man. Djävulen själv (Bill O'Reilly alltså) visade ögonen på Adam och den andra mannen men blockerade deras munnar. Vad som är så totalt motbjudande är inte kyssen, utan att den censurerades. Usch...... Här är klippet:



Problemet är att ifall USA:s folk kanske inte skulle bry sig om Adam Lamberts sexualitet (och ändå rösta på honom), skulle de kanske se O'Reillys klipp och DÄR höra "påverkar det röstningen att han är gay?", och på så vis säger att det skulle vara något negativt? Att Adam är gay påverkar kanske inte folket negativt - men O'Reilly påverkar folket negativt!!!! Snacka om att väcka den björn som sover!

Han är inte ens öppen med att erkänna sin egen homofobi.... O'Reilly önskar Lambert lycka till i tävlingen fast han i början av klippet frågar sig "vad är det för tävling - är det inte befolkningen som röstar?". Som att de skulle låta bli att rösta på Adam om han vore gay. Du ser hur O'Reilly sätter griller i huvudet på sina tittare. SÅNT HÄR borde inte få sändas i amerikansk tv.

Tur att man alltid kan ha The Young Turks på sin sida. De har bra värderingar. De vill säga.... de hatar Bill O'Reilly. Här finns en video om deras åsikter om Bill O'Reillys ovanstående attack på Adam Lambert.

Här finns en intervju med Adam Lambert om vad han tyckte om Bill O'Reillys åsikter om "kyss-bilderna". De börjar prata om O'Reilly efter 2 min 50 sek.



Men nu när de konservativa jävlarna börjar klaga på Adams AMA-framträdande..... herregud...... Madonna får kyssa både Britney Spears och Christina Aguilera i samma framträdande men om en kille kysser en annan kille...... oj nej.... gud vad hemskt.

Ursäkta..... men jag bara gapar här...... Jag sökte på Youtube för att hitta ovanstående klipp om kyss-bilderna och ser..... Bill O'Reillys NYA attack mot Lambert.... Helt otroligt! Jag blir så jävla arg!

Nu sedan hans hans sång på AMA har O'Reilly en ny åsikt om Adam Lambert. Innan hans ska visa klippet VARNAR O'Reilly hans tittare för att klippet är stötande....... Jag är mållös...... Och han debatterar om tv-bolaget ska STÄMMAS eller inte..... Vad ska man säga??? Är det här bilden vi ska ha av USA? Att det i USA ska vara OLAGLIGT att visa två killar kyssas i vanlig tv???

Se bara hur han går på här nedan. Hans SENASTE attack....



Har han inte lärt sig NÅGOT sedan hans tidigare uttalande om Adams kyss-bild i somras???? Är mannen FULLSTÄNDIGT galen???? Har vi inte kommit längre än så här i utvecklingen??? Jag trodde det i alla fall.....

"JAG skulle inte låta MINA barn titta på det" säger en av kvinnorna i klippet. *gapar bara* Är jag med i Dolda kameran eller nåt???

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0