(5/11) Katter och luktsinne

Då och då kommer jag hem till mina föräldrar och får träffa mina underbara katter. Jag brukar hålla fram handen så katterna får nosa på mig, jag vet att de gillar det. Det är som att de vill hålla koll på det sättet. Jag undrar alltid vad de får för information av att lukta på folk i några sekunder? Det är ju alltid just några sekunder de behöver och sen är de nöjda. De får ju inte reda på något om mig.... vad är meningen? Vill de etablera att jag inte är ett hot? Eller? För att jag vet att de inte har så bra syn och använder sig mer av lukt istället. Någon som har nån aning?



Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0