(14/10) Night of the living Lucy


Klockan är 5 på natten nu och jag har försökt somna om i flera timmar. Jag har ett viktigt möte kl 10 och tänkte sova mellan 12 och 8 (fungerar inte utan 8 timmars sömn) så jag somnade strax efter 12 och vaknar så klart runt halv 3, tror jag. Finns det något mer irriterande än att inte kunna sova när man verkligen vill? Åååååååååh jag blir så arg! Usch! Så ett tag försökte jag spela mobilspel för det kan göra mig distraherad så jag kan somna igen. Men nej! Jag läste lite i The Road men orkade inte länge (inte bokens fel – jag var bara för sur för att läsa just då). Jag försökte sova igen. Men man vänder och vrider på sig och till slut är det som att kroppen är allergisk mot lakanen eller om det är hela situationen och man måste till slut göra något annat än att försöka somna om. Jag river av mina naglar tills hela fingrarna gör ont och blöder.

 


Så nu sa jag till slut till mig själv: ”om inte sömnen vill samarbeta med mig tänker jag inte samarbeta med den heller” och tog datorn hit till sängen och började skriva istället medan jag lyssnar på lite oldies i internetradion. Blogg.se strejkar ju så klart så jag skriver i Word istället. Vad irriterande det också är, att bloggverktyget inte ens går att logga in på. Det kan ju inte vara så många människor som bloggar mitt i natten. Det är inte heller första gången blogg.se krånglar för mig. Ibland går det så trögt att ladda sidorna så man låter bli att blogga just då. Och så segar bokstäverna när jag skriver inlägg så man måste rätta nästan varje ord för att sajten inte tar emot varje knapptryckning. 

Nu har jag försökt logga in i evigheter men jag ger upp! Jag skickar in det här i efterhand och spelar Keen 4 istället. Sömnen får det gå som det vill med. Jag har gjort mitt bästa att sova!

Kl. 06.25. Jag har spelat lite Keen och surfat lite mer. Jag är fortfarande inte trött men att ens försöka somna nu vore nog dumt. Då skulle jag vakna och vara astrött. Men om jag stannar uppe så fortsätter jag ju bara att vara pigg! Halv 7 på morgonen låter detta helt logiskt.... Men ärligt talat... jag kommer vara skittrött hela dagen men jag får helt enkelt TA DET! Hur sjukt är det inte att ibland kan det vara omöjligt att sova och andra gånger kan det vara omöjligt att hålla sig vaken???

Kl 07.05. Jag chattade nyss lite med Rosie i San Diego. Det är tur att jag får höra av henne ibland. Kom hem! Jag saknar dig till döds! Hihi... nej då.... stanna till du är nöjd..... men kom ändå hem snart! Nu har hon säkert varit ifrån mig i sex veckor. Snacka om att jag ska krama sönder henne när hon kommer hem! Hahahah.... hon har lovat mig att om hon stöter på Viggo i Kalifornien så ska hon ringa mig och låta mig prata med honom........ LOL.... hon är galen..... Jag visade henne den här bilden......



....... och hon tyckte också han var väldigt snygg där. Jag säger bara en sak: YUM!!!! Bilden är från Sitges-festivalen i Spanien och är tagen i helgen. Det är så kul att se färska bilder på min älskling! Han ser ju mer läcker ut än nånsin...... Ser den mannen ut att fylla 51 år om 6 dagar??? NEJ!!!! Jag och Rosie kom fram till att Viggo och de flesta människor passar bra i långt hår.

Kl. 07.13. Det går fortfarande inte att logga in på Blogg.se. Gud så irriterande. Jag borde snart hoppa in i duschen men inte än. Jag hinner spela lite Keen först!

Kl. 07.34. Jag och Keen stutsade nyss omkring bland molnen och plockade poäng och skjöt konstiga filurer som lurade på oss. Nu kan jag FORTFARANDE inte logga in Blogg.se. Dags att gå upp antar jag. Jag ser ljuset och lite soluppgång mellan persiennerna. Jag känner mig inte så trött faktiskt. Inte NU i alla fall. Värre blir det senare idag.... det vet jag.... Tur att jag tvättade håret igår för nu skulle jag aldrig orka det! Gud, nu har jag förstört nacken också för att jag har legat här med datorn framför mig. Men men... Hopp in i duschen! Vi ses!

PS. Sen måste jag njuta av lite Paulo Nutini. Här är underbara ”Last Request”: 


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0