(18/10) En tanke om drömmar

Imorse vaknade jag upp av en obehaglig dröm. Visst är det ganska konstigt hur länge en dröm.... "sitter i"? I alla fall några timmar.

Men ändå är det intressant hur fort man glömmer drömmar. Nu har jag inte längre den där känslan av obehag som jag hade imorse. Och snart kommer jag inte komma ihåg drömmen alls längre (och till mitt framtida jag: denna dröm var inget att sträva efter att komma ihåg ändå). Det är som att man glömmer bort drömmarna så fort för att det vore för mycket information i huvudet på dagen om nattens drömmar stannade kvar? Vem vet....

Kanske är det något som behöver övning. Vem vet om bäbisar har färdigheten att glömma drömmar när de föds? Jag har funderat över just varför man inte kommer ihåg sina första år. Har det kanske något samband? Jag vet inte. Men jag tycker i alla fall sånt är intressant.

Related Posts with Thumbnails

Kommentarer
Postat av: Leia ♥ - det lilla extra

Hej! Hur är det? :D

Skrivet 2009-10-19 @ 12:09:01
Blogg- eller sajtadress: http://leiabloggar.blogg.se/

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0