(19/10) Intressant


Jag har funderat över en sak de senaste dagarna.... Hur kommer det sig att så många tjejer och så få killar bloggar....?

Beror det på att tjejer har en mer..... (om vi nu ska dra till med en STOR ÖVERDRIFT i bloggvärlden.....) litterär ådra? Bloggar ingår väl förmodligen inte i litteraturen, men nåt måste det väl ingå i? Det är ju ändå ett modernt sorts media...... eller kultur.

Ok, så om tjejer nu har en mer litterär ådra.... stämmer det? Jag skulle nog gissa att det finns lika många kvinnliga och manliga författare.... Vad tror du? Men man kan nog inte gå efter de kända författarna. Bloggare skriver ju mer om känslor och sånt än författare gör i riktiga skönlitterära romaner eller andra böcker. I alla fall många.

Vad jag gillar med Calle Schulmans blogg är att han är skriver mycket om känslor. Det gör ju även Alex Schulman. Ovanligt för män. Annars så är ju absolut merparten av bloggarna jag följer regelbundet kvinnor.

Vad tror du det beror på att de flesta bloggarna är tjejer?

Related Posts with Thumbnails

Kommentarer
Postat av: NOESCAPE

sv: jag gör dom i powerpoint 2007! superbra program! ;)

Skrivet 2009-10-19 @ 17:11:07
Blogg- eller sajtadress: http://noescape.blogg.se/

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0