(5/10) Viggo....

Världens mest fantastiska grej hände igår. Jag fick reda på att Viggo Mortensen, min största idol och den absolut finaste människan på jorden, hade sett min video på YouTube! Jag blev så lycklig när jag förstod det här så jag trodde jag skulle spricka.....

Viggo har ett förlag som heter Perceval Press och på PercevalPress.com har han länkat till min video av "The Beach" på YouTube... ja, det var jag själv som lade ut den. Jag ville inte råka illa ut ifall någon skulle hävda att jag hade använt någon annans musik och bilder, men kom igen.... det gör ju alla på YouTube! Men nu bryr jag mig inte!!! Jag är så himla glad att Viggo har sett min video!!!!!

Han vet ju inte att jag är ett sånt stort fan som lade upp videon, men ändå är det helt fantastiskt! Jag kunde inte sluta le på flera timmar (allvarligt!) igår kväll. Om du vill se Viggos länk till min video - gå in på PercevalPress.com och scrolla ner till bilden av "The Road".

Det här är ännu mer fantastiskt än när jag fick mina böcker och cd-sivor från Perceval Press och bara gapade när jag såg att paketet var skickat av Viggos bror, Walter (se tidigare inlägg).

Jag vet att jag alltid skriver så mycket i min blogg om Viggo fast bloggen egentligen ska handla om allt möjligt. Men jag bryr mig inte, för Viggo är allting för mig. Jag kan inte låta bli att skriva om honom. Det vore omöjligt. Så jag tänkte berätta om denna fantastiska människa så att alla kan förstå mer om vem han egentligen är.

De flest människor har nog hört talas om Viggo vid det här laget. Folk känner igen honom som Aragorn och kanske även i någon mer roll. Många känner till honom ännu bättre än så och har sett många av hans filmer och ser gärna en ny film om han är med i den.

Men Viggo är mycket mer än så. Han är så väldigt mycket mer! Jag har aldrig hört talas om någon människa med lika stark moral som honom. Han har ett lugn inom sig som är få förunnat. Han är alltid artig och trevlig och vid stunder väldigt blyg men inte alls blyg i andra stunder. Vi Viggoholics (som vi kallar oss....... LOL....), vet alla hur han kan vara mycket mindre blyg i intervjuer när han pratar spanska, till exempel. Han säger själv att man lättare pratar om känslor på spanska än engelska. Viggo är en världsmedborgare som trivs var han än befinner sig och var han än befinner sig trivs ALLA ANDRA med honom. Han reser väldigt mycket och har tidigare bott i Argentina och Danmark.



Viggo har lätt att lära sig språk och han pratar flytande engelska, spanska, danska och franska och förstår även fler språk ganska bra. Han tror på fred och gemenskap över allt annat och säger att desto mer människor reser omkring i världen, desto mindre krig skulle det finnas. Han vill ha så lite uppmärksamhet som möjligt på sig själv i media och kallas ibland "No ego-Viggo" för att han har en sån bra attityd. Han ger andra komplimanger men vill aldrig ha några tillbaka. Viggo har förmodligen de bästa prioriteringarna man kan tänka sig.

Jag älskar också hans vilda sida, han är inte alltid blyg. Han kan vara tvärtemot blyg vid andra tillfällen - nånting jag själv känner igen. Han kan vara ganska busig och lite galen andra gånger! Många gånger skrattar man högt åt hur rolig han kan vara! Han kan vara OTROLIGT rolig! Barnslig ibland men ändå väldigt mogen. Viggo är på alla sätt och vis - unik.

Framför allt är Viggo en fantastisk pappa till sin underbara son Henry. Han älskar att spendera tid med Henry och de gör också en massa konst tillsammans. Det är många gånger jag blir extra stolt över Viggo just för hans förmåga att vara en sån bra pappa till Henry. Det är förmodligen Viggos största styrka.

Jag fortsätter hela tiden förvånas över hur intellegent han är. Han skriver de mest invecklade skrivelser på PercevalPress.com och mycket politiska åsikter som han skriver om. Och du har ingen aning hur många citat vi fans har från Viggo. Det är förmodligen blandningen av hans intellegens och hans poetiska sida gör att han kan hur lätt som helst säga det mest fantastiska saker så att vi andra bara gapar. Han är verkligen.... vis. Här är ett citat:

"There's no excuse to be bored. Sad, yes. Angry, yes. Depressed, yes. Crazy, yes. But there is no excuse for boredom, ever."

Viggo är på alla sätt en sann konstnär. Han är en sån otroligt bra skådespelare och skriver poesi, fotograferar, gör musik och målar tavlor. Han är en sån människa som lever för konsten. När man tittar i hans böcker är det främsta som händer att man blir chockad hur någon kan ha så mycket inspiration och SPRIDA så mycket inspiration genom sin konst. Han får inspiration i naturen många gånger och är många gånger själv hellre än bland folk.

Som skådespelare är har Viggo en enorm talang. Han kan förmedla alla känslor möjliga i ansiktet utan att några ord ens behövs yppas. Som en journalist sa 2008 om Viggos skådespel; "That dude can say 5 different things with his face in one ten second take." Viggo går in i den roll han spelar så väldigt djupt innan och under en filminspelning så att han "blir" karaktären han spelar. Han gör otroligt mycket research innan en roll och läser allt han kan få tag i och samlar prylar som kan få honom att bli ett med sin roll.

Bara jag ser på Viggo så chockas jag över hans ögon som är djupa som två oceaner. Se bara på den här bilden - kan den här människan vara någon annan än den vänligaste själen på jorden?



Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0