(12/9) Dagen i Kista

Nu är jag hemma från Kista igen. Det har faktiskt varit en fantastisk dag. Jag, mamma och pappa var på konstmässa på Kistamässan, först. Mamma målar själv oljemålningar så det var väldigt intressant för henne. Vi gick runt länge och det var faktiskt riktigt intressant även för mig och pappa. Hur pass abstrakt målar de? Vilka målar riktiga motiv? Är det rätt pris? Vem köper sånt här egentligen? Hur är bästa sättet att marknadsföra sig? Osv osv.

Pappa försökte skaffa godis från så många bås som möjligt! Jag fastnade för en serie med hjärtskärande målningar av en badanka som till slut blir en riktig anka.... Awe.....

Sen åkte vi till Kistagallerian:



...och åt på deras fantastiska Food Court:



...där vi fick välja mellan 20 restauranger och sedan sitter alla tillsammans vid borden i mitten. Tänk om man fick sån här lyx jämt - att få välja och plocka på det här viset....? Vi fastnade dock alla tre för ett steak house med goda menyer. Och sen åt vi efterätt från ett litet café och jag tog en jättegod äppelkaka.

Sedan strosade vi omkring i gallerian och bara insöp atmosfären med alla människor och fina butiker. Jag och mamma såg ett jättefint café med orientalisk inredning, vilket jag älskar. Sedan köpte jag en OTROLIG lykta från Indiska! Den är så fin!

Och sen åkte vi hem. De släppte av mig och sedan jag kom hem har jag varit så sugen att ta fram min lykta och mysa. Men jag vägrade packa upp den och pynta om jag inte gjorde lite finare först, vid skrivbordet där den ska stå. Så nu har jag väl städat skrivbordet i minst en halvtimme och gjort jättefint. 

Och nu har jag tänt min underbara lykta och några till smålyktor så nu måste jag mysa och se nåt kul i datorn. Bara luta sig tillbaka och ta det lugnt..... Aaaah.....


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0