(18/9) Dirty Dancing

Jag tittade nyss på Dirty Dancing i svt och den är ju lika fantastisk som vanligt.

Just sista scenen är ju den som verkligen får en blödig..... När musiken börjar och Johnny går mot Baby på scenen..... jag bara tänkte: "njut nu...." och jag känner hur jag ryser på armarna. Oj vad bra det är! Och lyftet! Och stegen! Och när Johnny "hämtar" de andra dansarna och går tillbaka till Baby! Åh det är så snyggt!



Koreografin är ju helt fantastisk och MUSIKEN! Hela filmen har fantastisk musik. Jag köpte ett soundtrack för många år sedan och älskade det. Sedan kom det ett till soundtrack. Jag trodde de hade tagit med alla de bra låtarna på det första, men icke! Den nya skivan var fullpackad med fler otroliga låtar från filmen, som jag inte ens hade märkt att jag saknade från den första skivan!

Dirty Dancing kommer alltid vara en av mina klassiska nostalgifilmer från barndomen som alltid kommer att lysa i det där speciella nostalgiska skenet. Den och några fler var de första riktiga filmerna jag såg som inte var barnfilmer. Ofta såna filmer som också min mamma älskar. Som tex. Pretty Woman, The Bodyguard, Working Girl, Ghost, Cocktail.... tja, det finns några fler - jag skriver till dem om jag kommer på.

Men Dirty Dancing är definitivt den film jag har sett flest gånger i hela mitt liv. Jag vill inte överdriva så jag skulle gissa på 35-50 gånger. Det finns tydligen en klubb för människor som har sett den 600 gånger!!!


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0