(3/9) Boktips



Molnfri Bombnatt är en helt fantastisk bok jag läste i högstadiet. Den finns i många olika framsidor som syns ovan. Är det någon som har läst den? Vad tyckte du?
 
Boken handlar om Hedwig, som kommer från Tyskland och senare även kommer till Sverige. Den utspelar sig under andra världskriget men handlar inte mycket om krig utan är mer personlig än så.

Faktum är att medan jag läste boken hade jag inte tänkt tanken att författaren, Vibeke Olsson, INTE kunde ha levt under andra världskriget. Jag hade aldrig kunnat tro något annat - för boken är skriven som om hon var med på riktigt. När jag senare kollade upp författaren såg blev jag helt chockad att hon är född 1958. Hon skriver med andra ord en väldigt personlig bok. Man känner med huvudpersonen.

Den här boken rekommederar jag verkligen!

Min farbror köpte in boken att sälja i sin bokhandel bara för att jag tycker om den! Det tycker jag var så gulligt gjort! Här är den i hans bokhandel i Bengtsfors.



Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0