(29/9) Filmmusiken till The Road!!!




Nu har jag äntligen fått tag i filmmusiken till The Road!!!!!!!!!!!! Lyssna här bara: 




Musiken ovan är första spåret (som också heter "The Road") från filmen på skivan "White Lunar" av Nick Cave och Warren Ellis.

Skivan är en sammanställning av deras filmmusik från olika filmer, förutom "The Road", även "The Proposition" (regisserad av John Hillcoat som även gjorde "The Road"), "The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford" och några mindre kända filmer.

Jag lyssnade igenom alla sex låtarna från "The Road" och de är fantastiska! Alla
har lite olika stuk men alla är väldigt vackra.

Men 4:e spåret, "The Beach" är så oerhört vacker så jag knappt själv kan förstå det. Nästan för vacker och positiv för en så dyster historia. Fast ändå perfekt! Men även
i sin munterhet är den ändå lite sorglig
. Tonerna är glada och uppåt med det vackra pianospelet men visar ändå på någonting som har förlorats och dysterheten i vad som kunde ha varit.

Det blir en sån perfekt blandning och det är väldigt nära att ögonen fylls upp med tårar. Under början av spåret fördes mina tankar till musiken den vackraste musiken
i "Den engelska patienten" (som också är helt fantastisk musik) men sen blev
låten sin egen igen och gud så vacker den är! Ojojojoj....

Jag har försökt hitta den på YouTube men de har än så länge bara lagt upp 1:a spåret, "The Road" (som finns i klippet ovan) och 6:e spåret, "The Boy" (som kommer här under ifall du är intresserad).

Så fort jag får tag i "The Beach" så lägger jag så klart ut den också! För den är HELT OTROLIGT VACKER.

Men här är i alla fall "The Boy":


Vad tycker du?


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0