(25/1) A n n i v e r s a r y




Idag är en rolig dag, tycker jag. För första dagen på länge har jag faktiskt orkat tvättat håret.... haha... och fixat mig. Jag är konstigt nog på hugget att ta mig ut och kanske gå i några affärer eller nåt. Hitta på något kul.

Men framför allt är det en speciell dag för att idag är det exakt fem år sedan jag tog mitt körkort. Underbart! Jag minns den dagen som riktigt udda. Jag var otroligt nervös. Jag gjorde ett fel på uppkörningen men testpersonen, vad de nu heter, han förstod att det kan bli såna fel när man nästan är FÖR förberedd inför uppkörningen. Sen kommer jag ihåg att jag var ganska borta den närmaste halvtimmen när jag körde. Jag bara tänkte på att jag kommer misslyckas för att jag gjorde fel på ett ställe.

Men sen parkerade vi utanför Vägverket och han sa att jag klarade uppkörningen! Jag blev ÖVERLYCKLIG! Hur underbart som helst! Sen gick vi ut och jag fick träffa min jättesnälla körlärare Leif igen, som hade följt med mig till Vägverket. Han blev jätteglad för min skull!

Jag var ganska borta men jag kommer ihåg att Leif sa att jag inte fick köra körskolebilen hem igen för att nu NÄR JAG HADE KÖRKORT hade jag ingen försäkring från körskolan. Jag brydde mig inte ett dugg, jag var bara så LYCKLIG! Leif körde oss tillbaka till körskolan och jag var bara så himla glad att jag klarade det..... Frågan är om Leif nånsin hade sett någon bli så lättad och glad över att ha klarat uppkörningen.

Sen satte jag mig på ett jättemysigt fik i stan och myste och firade med någon god tårtbit. Pappa kom dit efter jobbet och sen hämtade vi mamma och JAG KÖRDE SÅ KLART! Sen körde jag runt dem ett tag och sen åkte vi och åt på restaurang. Det var en jättemysig dag.

Så idag ska jag säga till mig själv hur duktig jag var som klarade både teoriprovet och uppkörningen på första försöken efter mindre än 6 månaders plugg, trots min dyslexi. Ibland måste man ju faktiskt säga åt sig själv hur duktig man är! JAG ÄR DUKTIG! Så det så!

Idag måste jag fira! Jag måste gå lite i affärer och sen komma hem och äta en massa gott och mysa.



Related Posts with Thumbnails

Kommentarer

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0