(28/1) Skrattretande reklam

Du har säkert sett Mikael Persbrandts Frigo-reklamfilm, eller man får i alla fall höra orden "programmet presenteras i samarbete med Frigo..... by Persbrandt" på tv. Jag gapskrattar varje gång jag hör det! Det är väl en sak om man skulle säga "Frigo by..." och nåt engelskt namn... Men Persbrandt! Det låter
så otroligt fånigt bara!

Men ännu fånigare blir ju det hela av hans uppsyn på bilderna... Herregud... Jag har aldrig förstått hypen med denna människan. Hela Sverige verkar ha älskat honom vid olika tillfällen och hyllat honom som skådespelare. För mig är han bara en otroligt pretentiös människa som alltid verkar se så där
dryg ut som på Frigo-bilderna.


Vad vill han uppnå med den här dryg.....-heten?
Vad kan han få för fördelar av att göra sig till för att verka mindre ödmjuk än vad han redan är? Nej, det gör inte mig i alla fall mer villig att se hans filmer. Knappast.

Idag såg jag en annan ny reklamfilm som gjorde mig att gapskratta. Max-hamburgare-eller-vad-den-nu-heter har hyrt in Maria Montazami från Svenska Hollywood-fruar för att göra reklam för deras hamburgare. Kommer hennes fåniga lilla stämma att sälja några hamburgare?



Jag har inte sett mer än två avsnitt av Hollywood-fruar-programmet, men det räcker för att uppskatta alla parodier som gjorts av henne och Anna Anka, och även den tredje Hollywood-frun. Men nu är det som att Max gör narr av Maria Montazamis uppenbara ointellegens för att göra parodi på henne själv - AV henne själv - och utan hennes vetskap! Så upplevs det i alla fall. Stackars kvinna!



Och för guds skull - på tal om reklam - ta bort den där jobbiga Paradise Hotel-reklamen som jämt säger "Jag vet att du vill kolla...". Du vet säkert vilken jag menar. JAG HAAAATAR DEN. Jag vet väl själv vad jag vill kolla på och jag har absolut ingen minsta lust att de Paradise Hotel. Sluta säga vad jag vill och inte vill göra. Nånting blir inte mer sant för att man säger det om och om igen. Hur de än försöker så tänker jag inte få deras uppenbara reklam-hjärntvättnings-försök att fungera. Så sluta försöka!


Related Posts with Thumbnails

Kommentarer
Postat av: anna

Persbrandt är en riktigt bra skådis! :)

Skrivet 2010-01-28 @ 20:46:27
Blogg- eller sajtadress: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: angelica

tack sa mkt:D Hahaha jaa hur fan vet den där tjejen att vi vill kolla och varför viskar hon? du och jag borde söka upp henne och ifragasetta detta! haha

Skrivet 2010-01-29 @ 01:18:07
Blogg- eller sajtadress: http://angielovely.blogg.se/
Postat av: shamz

hahaha jag måste se den med maria mont... har inte sätt! Hon har en sån skön egenskap att få onödiga saker att låta som världens viktigaste haha



sv: ja eller! Jag vill bestämma själv när ni ska ta min mobil haha den är inte köpt i sverige så jag får köpa en ny men sånt händer, vissa är bara hjärtlösa. Den är ändå blockerad nu så dom kan nt använda den -HAHA :P



kram

Skrivet 2010-01-29 @ 09:12:51
Blogg- eller sajtadress: http://shamz.blogg.se/

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0