(16/5) Richard Dawkins



Har du hört talas om professor Richard Dawkins? Han är välkänd i ateistsammanhang och är ansedd som en av de bästa inom sitt område. Han har alltid massor av bra argument varför religion är rent utsagt löljigt och framför allt farligt. Och jag håller så klart med honom på alla plan.

Här är en av mina favoritvideor med Dawkins. Han belyser religiösa människor synsätt så bra.



Vad tycker du om videon? Det vore kul att höra.
Intressant? Ointressant? Håller du med om argumenten?
Vad får du för tankar?

Related Posts with Thumbnails

Kommentarer
Postat av: Althea

Sv; Fast jag skulle tycka att det vore rätt så fräckt om drycken är i samma konsistens som blod. Morbid? Jag? ^^

Men tror att den kommer vara som vanlig kolsyrad läsk..

Skrivet 2010-05-17 @ 10:28:24
Blogg- eller sajtadress: http://altheatrollet.blogg.se/
Postat av: Maria

jeg synes at videoen angriper religion uvesentlig, med humor,ja. men det er ikke relativt for troende mennesker å bli angrepet. Vi vil heller høre hva ateistene kan gi istedenfor hva de er imot..

Skrivet 2010-05-21 @ 01:36:47
Blogg- eller sajtadress: http://www.imgoingtotheant.blogspot.com

♥ Du får gärna kommentera inlägget här:


Ditt namn, sötnos?
Kom ihåg mig?
E-postadress? (den ser bara jag)

Blogg- eller sajtadress?

Din kommentar:

Tack så mycket! ♥♥♥
Trackback

LucyMoran

LucyMorans
"unika besökare"
(sedan 10 nov 2009):
free counters







RSS 2.0